Detta blev ju riktigt gott....

Ideétorka på middagsfronten och tömmning av kyl / frys / skafferi inför resan, kan vara nog så trixigt, men jag fick ihop en rätt som blev jättegod, och jätteimproviserad...

Brynde hackad lök, i med strimlad fläskfilé, krydda m salt och peppar. Hällde på 1 dl vatten och la i en 1/2 köttbuljongtärning, hällde över matlagningsgrädde och ca 2 msk senap och 1 rejäl tsk sambal oelek. Detta fick koka ihop och jag spädde med mjölk.
Brynte 1 pkt bacon som jag skurit i tärninga och strösslade över maträtten när den var klar. Till detta kokt potatis och en sallad på cocktailtomater, gurka, majs och purjolök.

Tror jag fick med allt...  Testa gärna och bon apetit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0