Det kom ett mail....

Tänk vad mycket man har att vara glad för!!!

För tonåringen som gnäller att hon måste diska, för hon är hemma och inte ute på gatorna...
För skatterna jag betalar, för det betyder att jag har ett jobb...
För att jag måste städa efter en fest, för det betyder att jag har vänner...
För att kläderna är lite trånga, för det betyder att jag har mat på bordet...
För att gräsmattan behövs klippas, fönster putsas och hängrännor som måste rensas, jag har ett hem...
För skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen...
För allla klagomål på politiker, för det betyder att vi har yttranderätt...
För att parkeringsplatsen är längst borta, det betyder att jag har råd att ha bil...
För min höga elräkning, det betyder att jag har varmt...
För kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan sjunger falskt, för det betyder att jag kan höra...
För tvätthögen på bordet, för det betyder att jag har kläder att ha på mig...
För trötthet och värkande muskler i slutet av dagen, jag har kunnat arbetat hårt...
För väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever...
Och sist men inte minst, för att jag har fått mail, för det betyder att någon tänker på mig...  :)

image584image584image584image584

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0